משמעות בחיים הוא נושא חשוב להכשרה מקצועית וחינוך לעבודה סוציאלית. מאמר זה נועד להמחיש כיצד ניתן ליישם את הלוגותרפיה של ויקטור פרנקל כמסגרת בהוראת משמעות לחיים לסטודנטים לעבודה סוציאלית ולסייע לאנשי מקצוע.
הוא בוחן באופן ביקורתי את חווית הקניית משמעות בחיים ושילובה עם מרכיבי הכשרהוחינוך שונים, כגון התנהגויות אנושיות, טיפול בסוף החיים ובשכול, וטיפול עצמי בסיוע לאנשי מקצוע.- מחשבות על חוויות הוראה אלה מצביעות על כך שמשמעות הוראת המשמעות בחיים מוכרת על ידי עזרה לאנשי מקצוע ולתלמידים, במיוחד השפעתה הכפולה על היבטים אישיים ומקצועיים כאחד.
- היעדר הכשרה שיטתית ומתמשכת וחינוך למשמעות בחיים עלולים להוות מכשול להבנה ולמידה מעמיקה יותר.
- דוגמאות נוספות של מקרים ודיון עשויים לעזור לקדם את התרגול המסייע לאנשי מקצוע כדי להקל על חיפוש המשמעות של משתמשי השירות.
- התבוננות במשמעות בחיים עשויה גם להקל על התמודדותם של אנשי מקצוע עם אתגרים קיומיים בעבודה, אך יש להציע הכשרה כזו לטיפול עצמי באופן קבוע כדי לספק תמיכה מתמשכת.
- מאמר זה מציע שלהוראת משמעות בחיים עשויות להיות השלכות רבות על הבריאות הפסיכולוגית של עזרה לאנשי מקצוע ולמשתמשי השירות המקבלים את שירותיהם המקצועיים.
Applying Logotherapy in Teaching Meaning in Life in Professional Training and Social Work Education
Department of Social Work, Education, Community Wellbeing, Northumbria University, Newcastle upon Tyne, UK
Correspondence to Wallace Chi Ho Chan, Department of Social Work, Education and Community Wellbeing, Northumbria University, Newcastle Upon Tyne, UK.