המאמר מציג גישה מרתקת לשילוב כלים פסיכולוגיים והתערבויות בתחום המשמעות במסגרת קהילתית רחבה. הדוגמאות במאמר כוללות חיבור בין-דורי בין צעירים למבוגרים, ושימוש במוזיאונים ואומנות כאתרים ליצירת משמעות.
זו גישה ייחודית, משום שהיא ממחישה כיצד מושג המשמעות, שנתפס לרוב כתחום אישי או קליני, יכול להשתלב בהקשרים חברתיים וקהילתיים ולהפוך לנגיש לכלל הציבור.
היוזמה הקהילתית המתוארת במאמר מדגישה את חשיבות חוויית המשמעות בחיי היומיום באמצעות פעילויות מגוונות, כגון הפצת שאלות מעוררות מחשבה, פיתוח קשרים בין-דוריים, תוכניות חינוכיות ושימוש במוסדות תרבותיים.
המאמר מבליט את תרומת הגישה לקידום תחושת שייכות ורווחה נפשית בקהילה ומדגיש את החשיבות שבהנגשת המשמעות מעבר לגבולות הקליניקה, אל כלל האוכלוסייה.
נקודות מרכזיות במאמר:
- צורך בחוויית משמעות: הדגשת חשיבות תחושת משמעות בחיים ככלי מרכזי לרווחה נפשית והתמודדות עם אתגרים.
- הרחבת יישומי המשמעות לקהילה: מוצג פרויקט המבוסס על יוזמות קהילתיות לפיתוח המשמעות, כגון שאלות סוקרטיות במרחב הציבורי, תוכנית סיפורי חיים בין-דורית, אתרי משמעות במוזיאונים ואומנות, ותוכניות חינוך למשמעות.
- יישום יוזמות המשמעות במגוון תחומים: להטמעת חוויית המשמעות במרחב הציבורי, לשלב אותה בהיבטים יום-יומיים ולעודד מעורבות פעילה בין אנשים.
- שאלות סוקרטיות ככלי עידוד: בפרויקט מוצגות שאלות המעוררות מחשבה ברחבי הקהילה כדי לקדם דיאלוג ותחושת משמעות בקרב הציבור.
- פרויקט סיפורי חיים בין-דוריים: תוכנית שמטרתה ליצור חיבור בין בני נוער למבוגרים לשם חוויית משמעות אישית, עידוד כבוד הדדי, ויצירת ערך קהילתי.
- חינוך למשמעות: פיתוח תכנית חינוכית המדגישה את ערך המשמעות בקרב תלמידים ואנשי חינוך, במטרה לטפח את הבנת המשמעות בחייהם של הצעירים.
Building Bridges, Forging New Frontiers: Meaning-Making in Action
Pninit Russo-Netzer
לקריאת המאמר 18 עמודים PDF אנגלית
© Citation: Russo-Netzer, P. (2023). Building Bridges, Forging New Frontiers: Meaning-Making in Action. Social Sciences, 12(10), 574
Link: https://www.mdpi.com/2076-0760/12/10/574
© https:// doi.org/10.3390/socsci12100574
Academic Editors: Carol D. Ryff and Andrew Soren
Published: 13 October 2023
This site is not for profit. ©All rights reserved to the authors and authors of the article and / or the book and / or to the source sites – we respect copyright and make an effort to locate the rights holders in the photographs and texts that come to us. If you have identified a photo or text on the site that you have rights to, you may contact us by email and request to stop publishing it or request to add your credit.