כנס לוגותרפיה- "ובחרת בחיים"

כנס וירטואלי לציון 75 שנה להוצאת הספר "האדם מחפש משמעות!

הספר ששינה את הדרך בה אנו מתמודדים.

הכנס יערך ב 27/1/2022  יום חמישי   16:00   ב ZOOM

הכנס יתקיים ב-27.1.22 ,יום השואה הבינלאומי בשעות 16:00-19:00
הכנס הינו בהפקה משותפת של מכון ויקטור פראנקל ללוגותרפיה עם העמותה ללוגותרפיה בישראל.

הדוברים בכנס:
ד"ר דידה קימור – מנחה ודברי פתיחה
פרופ' יורם עשת – מסע ממחוזות הצער אל מחוזות החמלה
אברהם פרידמן – ובחרת בחיים- הלוגותרפיה בחדר הטיפולים
גב' מרים פרץ– "ידעתי שאני רוצה לחיות והיה לי בשביל מה"!
פרופ' מולי להד – הדמיון כמקום להחלמה במצבי אין מוצא

לפרטים נוספים ורישום לכנס

לידיעת הקוראים, ההשתתפות בכנס כרוכה בתשלום של 55 ש"ח, ובהקשת הקוד LOGO תינתן הנחה של 20% (שמירה על אותיות גדולות).

הבה נתחיל את השנה בכן  לחיים! לחיים שהם משמעותיים, טרנספורמטיביים ומרחיבי-לב!  שנת 2022, מציינת את חגיגת 75 שנה להוצאתו של רב- המכר האדם מחפש משמעות של פרופ' ויקטור פראנקל!

לרגל יום השואה הבינלאומי, מוזמנים להצטרף לערב עיון לאור עומק הגותו של ויקטור פראנקל, שאורה נבחן בתקופה החשוכה ביותר של ההיסטוריה האנושית.

הדוברים בכנס יציגו את הדרכים השונות בהן יכול כל אחד מאיתנו לגלות את החכמה העמוקה, הברכות והמטרה, שהחיים טומנים בחובם עבורנו!

כדי לחרוג מעבר לאתגרים המתמשכים של התקופה הנוכחית, אנו זקוקים ל"כן" חזק ומהדהד, כדי לעזור לעצמנו לנתב את מבטנו לכיוון הנכון- של תקווה ובטחון! ללא תלות בנסיבות החיצוניות, הבה נישאר נוכחים לאוצרות האינסופיים, המחכים לנו בכל צומת בחיינו. הבה נאמר "כן" לחיים, לחגיגת החיים, לבחירת חיים שהנם עמוד תווך של משמעות, ממש כפי שויקטור פראנקל עשה.

המרצים והנושאים בכנס:

ד"ר דידה קימור-  דברי פתיחה

על חשיבות הספר "האדם מחפש משמעות" וכיסופי האדם למשמעות

דידה קימור הנה דוקטור לפילוסופיה, לוגותרפיסטית (Diplomate in Logotherapy) ומטפלת בתנועה, בעלת רקע גם בייעוץ פילוסופי. ממקימי העמותה ללוגותרפיה בישראל וחברת הועד המנהל שלה. מרצה ומנחה בתוכניות הלוגותרפיה בארץ בעברית ובאנגלית, למן הקמתן, באוניברסיטת חיפה ובמכון ויקטור פראנקל בישראל. תחומי התמחותה: חקר התודעה, פילוסופיה אקסיסטנציאליסטית ומשמעות החיים. הציגה עבודות בנושאים אלה בכנסים אקדמיים בארץ וכן במרכז הבינלאומי ללוגותרפיה בדאלאס.

פרופ' יורם עשת- מסע ממחוזות הצער אל מחוזות החמלה

יורם עשת הוא פרופ' מן המניין וחוקר במחלקה לחינוך ופסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה. במלחמת יום הכיפורים נפצע אנושות במוחו, פציעה ששיתקה אותו, פגעה בעיניו ובעיקר, פגעה ביכולתו לכתוב, לקרוא, לבצע פעולות חישוב בסיסיות ולהתמצא במרחב. תוך התמודדות עם מגבלות פיזיות חמורות וטראומה נפשית קשה, נאלץ יורם ללמוד הכל מחדש.

הפעם ישתף אותנו יורם בשני ספריו והמעבר ביניהם- החריגה מן הכאב והטראומה האישיים, אל עבר האמפתיה אל כאבו של האחר. בהרצאה יתאר את המסע לבניית זיכרון ותודעה, שעבר מאז הפציעה, במהלך כתיבת ספרו האוטוביוגרפי "אדם הולך הביתה" ובכתיבת הרומן "ציר תמר", העוסק באבלם של הורים שכולים. שני הספרים נעזרים בכלים ספרותיים למעקב אחר בני אדם שחרב עליהם עולמם ועל צמיחת החיים מתוך החורבן.

אברהם פרידמן- ובחרת בחיים- הלוגותרפיה בחדר הטיפולים

אברהם פרידמן – בעל דיפלומייט קליני בלוגותרפיה- תואר שני בעבודה סוציאלית, 38 שנות נסיון בבריאות הנפש ואוכלוסיות אחרות. עובד בקליניקה ציבורית וגם בעל קליניקה פרטית, בה עובד בשיטת הלוגותרפיה. היה פעיל בעמותה הישראלית ללוגותרפיה. הופיע מספר פעמים ברדיו ואף הציג עבודות בכנסים בינלאומיים של הלוגותרפיה. מתלמד לדוקטורט בלוגותרפיה. כו-מייסד של מכון ויקטור פראנקל ללוגותרפיה בישראל.

הלוגותרפיה הנה גישה וותיקה. בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה במספר האנשים המעלים שאלות לגבי המשמעות בחייהם- הן בקרב אנשי טיפול והן בקרב האוכלוסייה בכללותה. בחדר הטיפולים מתייחסת הלוגותרפיה למגוון רחב של התמודדויות- דיכאון, חרדה, ריק קיומי, הפרעות נואוגניות ופסיכוגניות ועוד, כאשר המטפל מחפש את הדרך לעזור לאדם היושב מולו.  בהרצאה יוצגו דיווחים מן השטח, על כוחה של הלוגותרפיה בפועל, מן הצד הקליני.

מרים פרץ-  "ידעתי שאני רוצה לחיות והיה לי בשביל מה!"

מרים פרץ– אשת חינוך, שאיבדה שניים מבניה, קציני צה"ל, בקרב, בעת מילוי תפקידם. בין שניהם נפטר בעלה משיברון לב. מרים בחרה לקחת את כאבה למשימה של הפצת רוח בניה- רוח הנתינה והחסד, באמצעות עשייה מתמדת בהתנדבות- הרצאות בקרב חיילים ובני נוער וקהילות ברחבי העולם. מדליקת משואה בהר הרצל (2014), כלת פרס ישראל על מפעל חיים (2018), ובעלת דוקטוראט כבוד מטעם אוניברסיטת בר-אילן. ב- 2021 התמודדה לתפקיד נשיאות המדינה.

שיחה על מוות וחיים, על דמעה ושמחה, על גילוי כוחות הרוח מתוך המשברים, על חידוד הרגישות האנושית מתוך הסבל, על אמונה ומשמעות בכל רגע בחיים, על הבחירה ועל האחריות לברוא מן החושך אור גדול! על ההתמודדות דווקא בדברים הקטנים, על ההתרגשות מן ההתכתבות עם תורתו של ויקטור פראנקל, על כח האהבה ועל השאלה: איזה מן חיים אתה רוצה לחיות, כדי לעשות עולם טוב יותר? (דיאלוג יעודי, מצולם מראש, במיוחד לכנס, עם ד"ר דידה קימור).

 פרופ' מולי להדהדמיון כמקום להחלמה במצבי אין מוצא

מולי להד – פרופסור ופסיכולוג רפואי ישראלי, הנחשב למומחה בינלאומי בטיפול בפסיכו-טראומה ושיקום קהילות אחרי אסון. נשיא- מייסד מרכז משאבים בקרית שמונה, מפתח מספר שיטות התערבות וטיפול, ומרצה במכללת תל-חי, פרופסור מן המנין חיבר וערך-35 ספרים בתחום.

הדמיון יכול להיות מקור של כאב, דאגות וקושי נפשי, אך הדמיון הוא זה אשר מאפשר לנו לנדוד מעבר לזמן ולמרחב, לדמיין את העתיד, להמציא דברים, ולתוות את תקוותינו. ההרצאה תתייחס לתחומי הפילוסופיה, האנתרופולוגיה, המיתולוגיה, הנוירו-פסיכולוגיה והפסיכולוגיה, כדי להדגים את כוחם המרפא של הדמיון והמשחקיות במצבי אין-מוצא.

לפרטים נוספים ורישום לכנס

לידיעת הקוראים, ההשתתפות בכנס כרוכה בתשלום של 55 ש"ח, ובהקשת הקוד LOGO תינתן הנחה של 20% (שמירה על אותיות גדולות).

* האחריות לתכנון וביצוע הינה באחריות מארגני יום העיון, העמותה ללוגותרפיה בישראל ו- מכון ויקטור פראנקל ללוגותרפיה בישראל.

** הצגת המידע באתר זה נעשית ללא מטרת רווח וללא כל תמורה, והיא חלק מהעשייה הרחבה בארץ להנגשת המידע והרעיונות של ויקטור פראנקל והלוגותרפיה ותפיסת המשמעות בחיים, בקרב קהל הקוראים והמתענינים.

נכתב ע"י תוכן מקושר

כל הזכויות שמורות לכותבי ובעלי המאמר ו/או לאתרי המקור - אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים וטקסטים המגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום או טקסט שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו בדוא”ל ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם. This site is not for profit. All rights reserved to the authors and authors of the article and / or to the source sites - we respect copyright and make an effort to locate the rights holders in the photographs and texts that come to us. If you have identified a photo or text on the site that you have rights to, you may contact us by email and request to stop publishing it or request to add your credit.

אחרים קראו גם את:

The “ULTIMATE MEANING" of Viktor Frankel

במהלך כל חייו המקצועיים, ויקטור פרנקל איזן בין שני תפקידיו על קצה חוט השערה: ד"ר …

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן