משמעות החיים במשנתו של יאנוש קורצ'אק

בסמן מור, נ' (2016). חינוך ומשמעות החיים במשנתו של יאנוש קורצ'אק. עיונים בחינוך, 14-13, 459-447.

ד"ר נורית בסמן מור היא ראש לימודי החינוך במכללה האקדמית לחינוך על שם קיי בבאר שבע

מאמר זה יוצא מנקודת מוצא תיאורית לפיה העיסוק במשמעות החיים אינו מקבל ביטוי מרכזי בעשייה החינוכית. בהמשך לעמדתו של ויקטור פראנקל (1978), המכירה בשאיפה למשמעות כצורך אנושי בסיסי, נטען, כי אחת המטרות של העשייה החינוכית היא לעורר בלומדים את השאיפה למשמעות ולסייע להם להוביל לחיי משמעות. מתוך טעם זה ממש נגזרת חשיבות הצגתו של עולמו הפילוסופי והחינוכי-מעשי של יאנוש קורצ'אק בתכנית הלימודים בחוגים למחשבת החינוך במוסדות להשכלה גבוהה ובהכשרת מורים בישראל. פרשנות מוצלחת ומעניינת של תשתית פילוסופית זו עשויה ליצור עמדה מפורשת בשאלת משמעות החיים.

למאמר המלא באתר מכון מופ"ת לחץ כאן 

למאמר המלא – לחץ כאן

נכתב ע"י תוכן מקושר

כל הזכויות שמורות לכותבי ובעלי המאמר ו/או לאתרי המקור - אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים וטקסטים המגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום או טקסט שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו בדוא”ל ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם. This site is not for profit. All rights reserved to the authors and authors of the article and / or to the source sites - we respect copyright and make an effort to locate the rights holders in the photographs and texts that come to us. If you have identified a photo or text on the site that you have rights to, you may contact us by email and request to stop publishing it or request to add your credit.

אחרים קראו גם את:

התעלות עצמית

נוירוזה נואוגנית והתעלות עצמית: הגישה הקיומית-הומניסטית בפסיכולוגיה קלינית

המאמר "Noogenic Neurosis and Self-Transcendence: The Existential-Humanistic Approach in Clinical Psychology" מאת אורליאנו פאציולה מתמקד …

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן