בחינת המשפט של ניטשה

"מי שיש לו איזה למה שלמענו יחיה, יוכל לשאת כמעט כל איך" 

 “He who has a why? to live for can bear almost any how?

הציטוט של פראנקל את ניטשה מהווה את אחד היתדות המרכזיים בתפיסתו של פראנקל את משמעות החיים. בספרו “האדם מחפש משמעות” עמ’ 97 פראנקל מצטט את אמירתו של ניטשה מתוך הספר “דמדומי האלים” של ניטשה Nietzsche, F. W. (1968). Twilight of the idols. Penguin . סיפור החיים של פראנקל מתאר התמודדות עם טראומה קיצונית ושל ניצחון רוח האדם. לאחר שאיבד את משפחתו בשואה והתנסה באימי מחנות הריכוז, באכזריות ובאובדן צלם אנוש, שם ממש שם מתוך הסבל הגדול מנשוא מתגבשת בו ההכרה כי הגורם המכריע ביכולתו של האדם לשרוד, להתמודד ולנצח, הנה מציאה של משמעות ופשר לחייו ותכלית הראוייה לחיות את חייו. 

נושא המאמר:

כיצד קיומה של תכלית או מטרה בחיים עוזרת לאנשים לפתח מסלולים מוצלחים להשגת מטרות חייהם ? מה המתאם בין קיומה של מטרה ליכולת התמודדות ובאיזה מידה ישנו מתאם חיובי. המאמר מתבסס על ממצאי מחקר בקרב סטודנטים בארה"ב ובמסגרתו החוקרים מתווים מסגרת תיאורטית המסבירה את תפקידה של מטרה בחיים בתפקוד הפסיכולוגי של אנשים וכחלק מהתפיסה הקיומית שלהם. 

Examining Nietzsche’s Epigram:

Having a Why Helps You Bear Almost Any How?

P. F. Jonah Li1 , Y. Joel Wong, and Ryon C. McDermott
        מה במאמר:
  • יסודות פילוסופיים ושיטת המחקר
  • מטרה בחיים כ"למה" לחיים
  • נתיבים חיים והאמונה ביכולתו של האדם לשאת את ה"איך" של החיים
  • תפקיד החוסן באדם
  • תיאור המחקר ותוצאות

המאמר כולל 20 עמודים אנגלית PDF

לקריאת המאמר המלא – לחץ כאן

לציטוטים נוספים ממויינים לפי נושאים

לעמוד הבית – לחץ כאן

Cite : Li, P. J., Wong, Y. J., & McDermott, R. C. (2021). Examining Nietzsche’s Epigram: Having a Why Helps You Bear Almost Any How?. Journal of Humanistic Psychology, 00221678211041828

©  Publisher Logo

© Journal of Humanistic Psychology 1–20

To link to this article : https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/00221678211041828?casa_token=XdlQ0LKWbwgAAAAA:IE4SDJs_QRAZ_EOAOHp76ZKGtEtBZ-M7zqA_wBLgzMKUW-Bo3DWuqCoILfm0gD2FvrGcmwNWNa3n

© The Author(s) 2021
Article reuse guidelines: sagepub.com/journals-permissions DOI: 10.1177/00221678211041828 journals.sagepub.com/home/jhp

Corresponding Author: 
© P. F. Jonah Li, Indiana University–Bloomington, Suite 4009J, Department of Counseling and Educational Psychology, School of Education, Indiana University-Bloomington, 201 North Rose Avenue, Bloomington, IN 47405, USA.

This site is not for profit. ©All rights reserved to the authors and authors of the article and / or the book and / or to the source sites – we respect copyright and make an effort to locate the rights holders in the photographs and texts that come to us. If you have identified a photo or text on the site that you have rights to, you may contact us by email and request to stop publishing it or request to add your credit.

Image by Pexels from Pixabay 

נכתב ע"י תוכן מקושר

כל הזכויות שמורות לכותבי ובעלי המאמר ו/או לאתרי המקור - אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים וטקסטים המגיעים לידינו. אם זיהיתם באתר צילום או טקסט שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו בדוא”ל ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם. This site is not for profit. All rights reserved to the authors and authors of the article and / or to the source sites - we respect copyright and make an effort to locate the rights holders in the photographs and texts that come to us. If you have identified a photo or text on the site that you have rights to, you may contact us by email and request to stop publishing it or request to add your credit.

אחרים קראו גם את:

museum

לוגותרפיה כפרקטיקה פילוסופית

©המאמר עוסק בקשר ההדוק בין לוגותרפיה לפילוסופיה, תוך הדגשת מקורותיה של הלוגותרפיה במסורת הפילוסופית של …

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן