מתפיסת הצלחה לחיפוש משמעות

נוער במצבי סיכון- מתפיסת הצלחה לחיפוש משמעות

מאת: שגית שלמה 

המאמר הבא לקוח ברובו ממחקר שערכתי בשנת 2016.

במאמר זה אציג קטעים מתוך מחקר שעוסק בתפיסותיהם בני נוער במצבי סיכון אודות נושא ההצלחה בחיים.

בחלקו הראשון – תובא המסגרת המושגית ודיון בממצאי המחקר.

בחלק השני אנסה להראות איך מושגים ורעיונות מעולם המשמעות משתרגים ומשתלבים בתוצאות המחקר ועשויים לשרת אותנו בעבודה עם בני נוער בסיכון ולהיטיב עמם תוך הקניית שימוש מודע ומושכל בהם.

 ייחודו וחדשנותו של המחקר מתבטאים בכך ש:

1. רוב הספרות שעוסקת בנוער במצבי סיכון מדברת "עליו" ולא "אותו" – כלומר: מתבוננת דרך הפריזמה של מי שבא עמו במגע (מורים, מטפלים, שירותי הרווחה, מדריכים וכד')

2. השיח אודות בני נוער במצבי סיכון פעמים רבות נסוב סביב קשיים ולא הצלחות (אם כי יש תנועה חיובית בתחום זה בשנים האחרונות). 

3. חיבור של ממצאי המחקר ומסקנותיו ללוגותרפיה.  

למאמר המלא לחץ כאן:  מתפיסת הצלחה לתפיסת משמעות 

שגית שלמה, בוגרת התוכנית ללוגותרפיה באוניברסיטה תל אביב ו Viktor Frankl institute USA ,בעלת תואר BA בלשון וספרות ו- MA במנהל ומנהיגות החינוך – אוניברסיטה תל-אביב , מנחת קבוצות, ועוסקת בחקר ובניתוח שירה ומשמעות בחיים.

 

התמונה צולמה ע"י Pexels ומקורה ב אתר pixabay – כל הזכויות שמורות 

נכתב ע"י שגית שלמה

שגית שלמה, סטודנטית לתאר שלישי (Ph.D), בוגרת התוכנית ללוגותרפיה באוניברסיטה תל אביב ו Viktor Frankl institute USA ומוסמכת Diplomate in Clinical Logotherapy מטעם מכון ויקטור פרנקל ארה”ב Viktor Frankl institute USA ,​בעלת תואר BA בלשון וספרות ו- MA במנהל ומנהיגות החינוך -אוניברסיטה תל-אביב. חוקרת שירה ומשמעות, ומלווה את התפתחות האתר מראשיתו כיועצת תוכן מקצועית וככותבת תוכן ומאמרים. ​מחברת הספר “שירת המשמעות – לוגותרפיה בין תיאוריה למעשה” אשר משמש קהל קוראים רחב, חוקרים ומטפלים.

אחרים קראו גם את:

מלחמה 7 אוקטובר

משבר לתקומה

"What is to give light must endure burning"  Viktor Frankl קהילת הלוגותרפיה היקרה, בימים אלו אנו …

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן