The Pathogenesis of Mental Disorders An Update of Logotherapy
The suggested update of the classical classification of mental disorders in Frankl's school of psychotherapy, logotherapy, and existential analysis brings logotherapy’s theoretical underpinnings, and especially its nosology, in line with current thinking in clinical psychology
Elisabeth Lukas
Abstract:
In this brief article, an update of the classical classification of mental disorders in Frankl’s school of psychotherapy, logotherapy and existential analysis, is suggested. The proposed change takes account of recent findings on the multiple causal factors contributing to mental disorders, including neurobiological and genetic factors, without losing sight of psychogenesis. The suggested update keeps Frankl’s core
conceptions intact; however, it brings logotherapy’s theoretical underpinnings, and especially its nosology, in line with current thinking in clinical psychology.
כל הזכויות שמורות © לכותבי המאמר ולאתר: elisabeth-lukas-archiv gGmbH
על אליזבט לוקאס:
נולדה בווינה בשנת 1942 ולמדה פסיכולוגיה. שם היא פגשה את ויקטור א. פרנקל, מייסד תורת הלוגותרפיה והניתוח קיומי. סיימה דוקטורט בלוגותרפיה, בפיקוחו של גיסלר גוטמן וכדוקטורנטית פיתחה את "מבחן הלוגו", מבחן פסיכולוגי שתורגם ל 14 שפות ועשה שימוש בעבודות מחקר רבות. בשנת 1973 עברה לגרמניה עם בעלה ובנה והחלה לעבוד כפסיכולוגית קלינית ופסיכותרפיסטית. ב 1986 בעיר פירסטנפלדברוק (Fürstenfeldbruck) ליד מינכן היא ובעלה הקימו את המכון הדרום גרמני ללוגותרפיה וניתוח קיומי. (Institute for Logotherapy and Existential Analysis). בין ספריה שתורגמו לעברית: "חיים משמעותיים – ספר לוגותרפי" וכן "משמעות הסבל"
The Pathogenesis of Mental Disorders: An Update of Logotherapy
This site is not for profit. ©All rights reserved to the authors and authors of the article and / or the book and / or to the source sites – we respect copyright and make an effort to locate the rights holders in the photographs and texts that come to us. If you have identified a photo or text on the site that you have rights to, you may contact us by email and request to stop publishing it or request to add your credit.