An important research article that describes how children construct and express the concept of meaning in life through language, metaphors, and social narratives.
The article expands the understanding and deepens the knowledge of the processes of meaning-making already in childhood, emphasizing the role of social recognition, self-worth, and language mediation in this process. Its main contribution to the field of logotherapy lies in illustrating how key principles, search for meaning, the power of social connection, and the significance of narrative – exist and shape the emotional and perceptual world of children.
מאמר מחקרי חשוב המתאר כיצד ילדים בונים ומבטאים את מושג המשמעות בחיים דרך שפה, מטאפורות, ונרטיבים חברתיים. המאמר מרחיב את ההבנה והעמקה של תהליכי יצירת משמעות כבר בגיל הילדות, ומדגיש את מקומה של הכרה חברתית, ערך עצמי ותיווך השפה בתהליך זה. תרומתו העיקרית לשדה הלוגותרפיה היא בהמחשת הדרך בה עקרונות מרכזיים, חיפוש אחר משמעות, עוצמת הקשר החברתי והחשיבות הנרטיבית,מתקיימים ומעצבים את עולמם הרגשי והתפיסתי של ילדים.
“Life is a rollercoaster”: A cognitive discourse analysis of school-agers’ understanding of meaning in life
Yael Mishani-Uval & Thora Tenbrink
CITE: Mishani-Uval, Y., & Tenbrink, T. (2025). “Life is a rollercoaster”: A cognitive discourse analysis of school-agers’ understanding of meaning in life. Discourse studies, 14614456251362125 © Article reuse guidelines: sagepub.com/journals-permissions DOI: 10.1177/14614456251362125 journals.sagepub.com/home/dis This site is not for profit. ©All rights reserved to the authors and authors of the article and / or the book and / or to the source sites – we respect copyright and make an effort to locate the rights holders in the photographs and texts that come to us. If you have identified a photo or text on the site that you have rights to, you may contact us by email and request to stop publishing it or request to add your credit. Image from freepic