הריק הקיומי בקרב בני נוער

המאמר עוסק בתופעת הריק הקיומי בקרב בני נוער בעידן המודרני, תוך דגש על ההשפעות של לחצים חברתיים, מסרי המדיה, ואובדן ערכים שמובילים לתחושות של חוסר משמעות, ניכור ואובדן זהות.

באמצעות סקירה תיאורטית ומקרה מעשייה במסגרת חינוכית בלתי פורמלית, מציג המאמר כיצד שילוב עקרונות הלוגותרפיה, חיפוש אחר משמעות, גילוי ערכים ולקיחת אחריות, יכול לסייע לבני נוער להתמודדות עם הריק הקיומי, לחזק את תחושת השייכות והמסוגלות העצמית שלהם, ולבנות חזון אישי חיובי.
המאמר מדגיש שהחינוך הבלתי פורמלי, המבוסס על ערכים אלו, יכול לשמש ככלי משמעותי לקידום רווחתם הנפשית וההתפתחות הערכית של הדור הצעיר.

למאמר יש חשיבות למי שעוסק בלוגותרפיה חינוך ובני נוער בכמה נקודות מרכזיות.

מגשר בין תיאוריה לפרקטיקה

המאמר מציג יישום מעשי של לוגותרפיה בחינוך, ובכך מהווה גשר בין גישתו של פרנקל לבין צרכים חינוכיים בשטח. זהו מודל רלוונטי לאנשי טיפול, מחנכים ומנחי קבוצות נוער.

חינוך בלתי פורמלי
הכותבת מצביעה על הזירה הבלתי פורמלית (כגון תנועות נוער) כמרחב בעל עוצמה, בו ניתן לבנות משמעות ולא רק להעביר ערכים. מדובר במרחב אותנטי ובלתי שיפוטי, שמאפשר פתיחות, גילוי עצמי ותחושת ערך.

מענה קיומי לתופעות עכשוויות
הריק הקיומי אינו תופעה תיאורטית בלבד, הוא נפוץ יותר ויותר בקרב נוער בעידן של רשתות חברתיות, השוואתיות ולחץ מתמיד. המאמר מדגיש כי דווקא בגיל זה חשוב להעניק כלים של משמעות, תקווה ואחריות.

השראה לפיתוח תוכניות התערבות
המאמר מציע מסגרת חשיבתית לבניית סדנאות, מערכי פעילות ושיח קבוצתי עם בני נוער, זהו מידע חשוב עבור יועצים חינוכיים, פסיכולוגים, אנשי חינוך והדרכה.

לקריאת המאמר בעברית 16 עמודים עם ביבליוגרפיה מלאה 

לקריאת המאמר המלא

למאמרים נוספים על בני נוער

למאמרים על חינוך ומשמעות

לרשימת כל הנושאים באתר

This site is not for profit. ©All rights reserved to the authors and authors of the article and / or the book and / or to the source sites – we respect copyright and make an effort to locate the rights holders in the photographs and texts that come to us. If you have identified a photo or text on the site that you have rights to, you may contact us by email and request to stop publishing it or request to add your credit.

נכתב ע"י מונירה עלי

מונירה עלי, רכזת הדרכה ומנהיגות בתנועת הנוער הדרוזי, מאמנת מוסמכת המשלבת גישות מתחום ה-NLP, לוגותרפיה, קואצ'ינג ופסיכולוגיה חיובית. בעלת תואר שני במנהיגות ומדיניות בחינוך, בהתמחות חינוך, חברה ותרבות. עבודת התזה שלה עסקה בחוויות חייהן של נשים ערביות עיוורות ובחקר סטיגמות חברתיות. את מאור עיניה איבדה בגיל 19, ומאז פועלת מתוך תחושת שליחות לסייע לאנשים לגלות את עוצמותיהם, לראות דרך הלב, לזהות משמעות אישית ולחולל שינוי פנימי חיובי.

אחרים קראו גם את:

לוגותרפיה ובינה AI

לוגותרפיה בעידן ה-AI

העידן המודרני מאופיין במהפכה טכנולוגית מהירה, שבה בינה מלאכותית (AI) הופכת לחלק בלתי נפרד מחיינו ומשוק העבודה. לצד היתרונות העצומים, מתעוררת שאלת מפתח מטרידה: האם יש לאדם ערך כאשר מכונה מסוגלת לבצע את תפקידו ?

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן