התערבות אקזיסטנציאלית, כמפגש נרטיבי

מאמר מרתק הקושר היטב בין התפיסה הנרטיבית הטיפולית, האקזיסטנציאליזם, וחשיבותה של תחושת משמעות בחיים. 

המאמר אשר פורסם במקורו ב "פסיכואקטואליה" גיליון יולי 2013, מציג תובנות על המפגש הייעוצי/טיפולי , על חשיבותו של המטפל המסייע למספר להבין את סיפורו ולהעניק הגיון ומשמעות לאירועים הספורדיים ולעיתים האקראיים שאותם הוא חווה בחייו.

ניתן לקרא בו על תובנות הקשורות לבסיס הקיום האנושי, להתמודדותו של הפרט עם החופש לבחור ולהחליט, עם חיפושו של האדם אחר קשר, אהבה והבנה, עם הידיעה שקיומו בעולם זמני ועם רצונו להעניק לחייו משמעות. המחבר מציג את יכולתה של הפסיכולוגיה האקזיסטנציאליסטית לסייע לנו בהבנת התכנים, הבעיות והקשיים שעימם נתקלים בני אדם בחייהם. המודעות לנוכחותו של המוות, הבדידות הקיומית והחיפוש אחר משמעות, הם תכנים מרכזיים בחיי האדם.

מתוך המאמר : 

"..המפגש עם שושי, חיזק את דבריו של ויקטור פרנקל בהקשר לכוחה ועוצמתה של מציאת משמעות באירועים השונים בחיינו. לדבריו, אדם המוצא משמעות, מוכן לסבול, להקריב קרבנות למענה ובשעת הצורך גם למסור את נפשו עליה. כשאין משמעות, הוא נוטה לאבד את עצמו לדעת, גם אם באו כל צרכיו על סיפוקיו (פרנקל 1982). נראה, כי התסכול של שושי נבע מכך שהתמודדותה הסיזיפית עם קשייה שלה ועם קשייו של איתי, נתגלו עבורה כהתאכזרותו של גורל חסר משמעות.." 

לקריאת המאמר – לחץ כאן

כל הזכויות שמורות © למחבר ולמערכת "פסיכואקטואליה"

נכתב ע"י פלג דור-חיים

פלג דור-חיים, פסיכולוג ארגוני וחינוכי מומחה, בעל קליניקה פרטית ויועץ לארגונים. מתמחה בהנחיית קבוצות, בייעוץ אישי ובאימון (קואוצ'ינג). יועץ ארגוני למגוון של ארגונים, חברות פרטיות, מוסדות חינוך ומשרדים ממשלתיים. בשנים האחרונות פיתח מגוון של גישות ייחודיות לייעוץ למנהלים ואימון אישי לאנשים המעוניינים לקדם את העולם בעולם האישי והמקצועי.

אחרים קראו גם את:

החיפוש אחר משמעות בחיים והמניעים הקיומיים

המשמעות בחיים היא הישג מורכב של הרוח האנושית אשר מתגלה בהתמודדות האדם עם אתגרי העולם …

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן